Postanowienia ogólne
 § 1
- Rada Rodziców Przedszkola nr 26 Sióstr Serafitek zwana dalej „Radą” reprezentuje ogół rodziców wychowanków Przedszkola.
 - Rada działa na podstawie ustawy oraz niniejszego regulaminu.
 - Rada współdziała z organem prowadzącym, Dyrektorem oraz nauczycielami 
w zakresie procesu wychowawczo-edukacyjnego Przedszkola. 
Wybory do Rady, jej struktura oraz tryb pracy
 § 2
- W skład Rady wchodzi po jednym przedstawicielu rad oddziałowych.
 - Wybory do rad oddziałowych odbywają się na pierwszym zebraniu rodziców 
w każdym roku szkolnym i mają charakter tajny. - W wyborach, o których mowa w ust. 2, jednego ucznia reprezentuje jeden rodzic.
 - Wybory rad oddziałowych przeprowadza Dyrektor Przedszkola lub osoba przez niego upoważniona.
 - Zgłoszenia kandydatów do rad oddziałowych mogą dokonać spośród siebie jedynie rodzice obecni na zebraniu a także Dyrektor Przedszkola oraz nauczyciele.
 - Kandydaci do rad oddziałowych muszą wyrazić zgodę na kandydowanie.
 - Rada oddziałowa powinna liczyć 3 osoby.
 - Członkiem rady oddziałowej zostaje 3 kandydatów, którzy uzyskali największą liczbę głosów. W przypadku równej ilości głosów głosowanie powtarza się.
 - W przypadku zgłoszenia jedynie 3 kandydatów zostają oni członkami rady oddziałowej przy osiągnięciu zwykłej większości głosów.
 
 § 3
- Rada oddziałowa wybiera spośród siebie przedstawiciela do Rady Rodziców.
 - Rada Rodziców składa się z przewodniczącego, sekretarza oraz ewentualnie pozostałych członków. Osoby te wybierane są na pierwszym posiedzeniu Rady.
 - Przewodniczący Rady kieruje jej pracami, zwołuje i prowadzi posiedzenia oraz reprezentuje Radę na zewnątrz.
 - Sekretarz rady przejmuje w razie potrzeby obowiązki przewodniczącego.
 - Przewodniczący i sekretarz są odpowiedzialni za prowadzenie ewidencji wpływów 
i wydatków Rady. 
§ 4
- Rada obraduje na posiedzeniach, które odbywają się w razie potrzeby, nie rzadziej niż 
raz w roku szkolnym. - Posiedzenia Rady zwołuje jej przewodniczący powiadamiając pozostałych członków 
na co najmniej 7 dni przed planowanym terminem. - Za zgodą członków Rady posiedzenia mogą się odbywać bez zachowania terminu, 
o którym mowa w ust. 2. - W posiedzeniach Rady mogą brać udział Dyrektor Przedszkola oraz inne zaproszone osoby.
 - Posiedzenia Rady są ważne o ile obecnych jest co najmniej połowa członków Rady.
 - Posiedzenia Rady są protokołowane i stanowią dokumentację przedszkola przechowywaną w kancelarii placówki.
 
 § 5
- Uchwały Rady są podejmowane zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy jej członków.
 - W przypadku równej ilości głosów decyduje głos Przewodniczącego.
 
Zadania i kompetencje Rady
§ 6
- Do zadań Rady należy w szczególności:
 
- udzielanie Dyrektorowi Przedszkola oraz innym nauczycielom pomocy w realizowaniu statutowej funkcji Przedszkola jak również w podnoszeniu jakości pracy;
 - wzbogacanie wyposażenia Przedszkola,
 - współudział w organizowaniu zajęć dodatkowych dla dzieci,
 - współudział w organizowaniu działalności kulturalnej, artystycznej, turystycznej 
i sportowej dzieci. - uchwalanie Regulaminu Rady,
 - gromadzenie funduszy z dobrowolnych składek rodziców oraz innych źródeł w celu wspierania działalności statutowej Przedszkola.
 
- Rada może upoważnić Dyrektora do zawierania w imieniu rodziców wychowanków Przedszkola umów na prowadzenie zajęć dodatkowych opłacanych przez rodziców.
 - W sprawach nieuregulowanych w treści niniejszego paragrafu stosuje się odpowiednie przepisy ustawy.
 
Zasady działalności finansowej Rady
 § 7
- Fundusze Rady powstają z:
 
- dobrowolnych składek rodziców,
 - składek celowych oraz
 - innych źródeł.
 
- Pozyskane środki finansowe mogą być gromadzone na rachunku bankowym.
 - Osobami uprawnionymi do otwarcia rachunku bankowego oraz dokonywania operacji wpłat i wypłat gotówki są: przewodniczący, zastępca oraz Dyrektor.
 - Wysokość proponowanej składki, o której mowa w ust. 1 ustalają rodzice na pierwszym zebraniu w danym roku szkolnym w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów.
 - Rodzice mogą indywidualnie zadeklarować składkę wyższą od ustalonej w trybie określonym w ust. 4.
 - Składki celowe mogą być przez Radę pobierane w związku z realizacją konkretnego zadania edukacyjno-wychowawczego zaproponowanego przez Dyrektora lub radę pedagogiczną.
 
§ 8
- Wszystkie operacje związane z funduszami Rady są ewidencjonowane.
 - Fundusze mogą być przeznaczone na: zakup wyposażenia, zakup pomocy dydaktycznych i materiałów, zakup innych artykułów wynikających z organizacji pracy Przedszkola, obsługę wycieczek i imprez okolicznościowych dla wychowanków oraz pracowników Przedszkola, organizację zajęć dodatkowych dla wychowanków, remonty i bieżące naprawy w Przedszkolu.
 - Zakupione pomoce, materiały i wyposażenie oraz inne elementy wykazujące dłuższą trwałość za zgodą Rady stanowią własność Przedszkola.
 - O wydatkowaniu zgromadzonych Funduszy decyduje Rada w porozumieniu 
z Dyrektorem. - Rada upoważnia Dyrektora do dysponowania tzw. „pogotowiem kasowym” w wysokości ustalonej na początku każdego roku szkolnego.
 
Postanowienia końcowe
§ 9
- Kadencja Rady trwa 1 rok. Ustępująca Rada działa do chwili wyboru nowej Rady.
 - W skład Rady nowej kadencji mogą wchodzić osoby będące członkami Rady 
w poprzednim roku szkolnym. - W uzasadnionych przypadkach dopuszcza się przeprowadzenie wyborów uzupełniających w trakcie roku szkolnego.
 
